czwartek, 28 marca 2013

Hydrangea heteromalla (Hortensja miękkowłosa) 'Bretschneideri'

Hortensja miękkowłosa (Hydrangea heteromalla) 'Bretschneideri'




Ten gatunek hortensji jest mniej popularny niż np. arborescens. Jest to spowodowane zapewne tym, że  hortensje miękkowłose wytwarzają  pąki  na pędach dwuletnich,  które  w czasie mroźnych zim mogą przemarznąć.  Moja 'Bretschneideri' rośnie u mnie od dziesięciu lat i tylko raz nie zakwitła . Jest wrażliwa na wiosenne przymrozki, ponieważ bardzo szybko zaczyna wegetację i majowe przymrozki mogą uszkodzić pąki kwiatowe.  Zakwita już pod koniec maja , najszybciej ze wszystkich hortensji, które mam.    






 


 
  
 Sezon 2014
 
2014.06.03
 
'Bretschneideri'  w pełnym rozkwicie
 



 
2014-06-24 
 
Oprócz tej Bretschneideri, mam jeszcze dwie, kupione od Pana Jerzego Oreszczuka. Każda jest inna a to dlatego, że wszystkie Bretschneideri pochodzą z nasion.  Rozmawiałam z Panem Oreszczuk i dowiedziałam się, że te wyhodowane przez niego, są z nasion zebranych w Parku Czartoryskich  w Puławach. Dziękuję za informację o ich pochodzeniu. :-)
 
 
Bretschneideri  nr. 1 
 ma okrągłe liście i kwiatostany z większą ilością kwiatów płonnych.  
 


 
Bretschneideri nr. 2 
ma liście podobne do mojej ale kwiatostany ma inne, też z większą ilością
kwiatów płonnych.
 
  
 

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.



Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga